måndag 28 april 2008

Fotboll mm

Helgen har gått och det har hunnits både de ena å de fjärde..
Fredagen spenderades som jag skrivit innan på kalas hos en färsk 20åring. Sov gott och vaknade av att mina kära grannars föräldrar invaderat vår vånning. Trevligt värre även om min sömn blev något förkortad.

Lördagen skulle de pluggas men städning/upplockning av rummet var roligare och kanske en anning mer nödvändigt ialla fall för mitt trötta huvud. Efter en ganska seg dag så avslutades kvällen på bio med Sarah, Amanda, Carl, Fredrik och Albinsson. Vi betalde in oss och satte oss tillrätta och avnjöt en helt okej film i form av "21". Ganska bra, värd att se åtminstone.

Så till söndagen och äntligen seriepremiär!! Matchen var inte förren kl 16 så dagen bestod mest av väntan och energipåfyllning i form av massor av mat. För motståndet denna dag stod Moheda och en väldigt dålig plan. Tycker personligen att planen var en värre motståndare än själva motståndarna.. Vi hade matchen i våra egna händer och vi kunde spela utMoheda helt visa stunder. Och äntligen kunde vi göra mål! 4 st till och med. Tror knappt vi gjorde så många under hela försäsongen och inget mål backåt! Farligaste Moheda chansen var nog när en av oss slog ett helt enkelt hemåt pass till Jonna i mål men som jag sagt innan var planen mer motståndare. Och nu ställde sig en stor tuva eller gropp till de för oss nästan då bollen flög i en höst onormal bana. Detta lyckades nästan Moheda forwarderna uttnyttja men Jonna var stabil och lyckades reda ut de hela. Nu är vi serieledare och vi tänker fan inte flytta på oss!!!

Sov dags!

Inga kommentarer: